Astronomy Picture of the Day

Discover the cosmos! Each day a different image or photograph of our fascinating universe is featured, along with a brief explanation written by a professional astronomer.

2004 February 10
See Explanation.  Clicking on the picture will download the highest resolution version available.

Különös gömbök a Marson
Credit: Mars Exploration Rover Mission, JPL, USGS, NASA

Explanation: Mik azok a különös gömbök a Marson? A Mars Opportunity rover most készített felvételt több különös, közel gömb alakú göröngyről, a Marson. Többször ezek a gömbök egy nagyobb kőből bukkannak elő, de sötétebb a színük. A képen egy a Stone Mountain egyik kövébe ágyazódott gömb látható, ahogy az Opportunity rover áthalad a Meridiani Planum egyik kis kráterén. Az Opportunity a jobb nézőpont érdekében a jobbra fent elhelyezkedő Kőhegyhez irányították. A beszúrt kép 3 centiméter átmérőjű, mutatja a legtöbb kő az alakjáról, méretéről kapja nevét. A tudósok jelenleg vitáznak a gömbök eredetéről. Egy népszerű elképzelés elgondolás szerint, ezek a gyöngyök levegőben megszilárdult, azután becsapódó olvadt köcseppek voltak, vagy vulkánikus eredetűek. Egy másik elképzelés szerint a gömbök betonszerű kemény kövek, amelyek lassan alakultak egy centrális maggá. Opportunity a következő napokban tovább dolgozik, hogy megfejtse ezt és más titkokat.

Tomorrow's picture: Sleeping Beauty

< | Archive | Index | Search | Calendar | Glossary | Education | About APOD | >

Authors & editors: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (USRA)
NASA Web Site Statements, Warnings, and Disclaimers
NASA Official: Jay Norris. Specific rights apply.
A service of: LHEA at NASA / GSFC